پرچ کن بادی چیست و چه کاربردی دارد؟

پرچ کن بادی یا یک تفنگ پرچ پنوماتیک از هوای فشرده برای نصب پرچ های کور از طریق دو یا چند جزء استفاده می کند و آنها را به هم متصل می کندابزار پرچ پنوماتیک اغلب در حمل و نقل، هوافضا، تولید فلز، ساخت و ساز و سایر صنایع بزرگ یافت می شود.

پرچ پنوماتیکی ، پرچ کن بادی نسبت به پرچ دستی مزایای متعددی دارد، به خصوص برای پروژه های بزرگیک تفنگ پرچ پنوماتیک عملکرد بهتری را با حاشیه خطای کمتر ارائه می دهد و سریعتر از پرچ دستی عمل می کندعلاوه بر این، آنها می توانند پرچ های متعددی را در مدت زمان کوتاهی قرار دهند، بدون اینکه فشار فیزیکی بر روی دست اپراتور وارد کنند که یک پرچ دستی انجام می دهدعلاوه بر مزایای ارگونومیکی، تفنگ‌های پرچ‌های پنوماتیک، پرچ‌های دقیقی را هر بار و با حاشیه خطای کمتری ارائه می‌کنند.

پرچ کن بادی از هوای فشرده برای راندن و نصب پرچ های کور از طریق دو یا چند جزء به منظور اتصال آنها به یکدیگر استفاده می کننداغلب این ابزارها را در حمل و نقل، هوافضا، ساخت فلز و غیره خواهید دیدآنها ابزارهای بسیار مهمی برای موفقیت بسیاری از برنامه ها هستند.

تفنگ های پرچ بادی چیست؟

تفنگ های پرچ پنوماتیک بیش از یک قرن پیش صنایع ساختمانی و تولیدی را تغییر دادندبه جای ابزار و استحکام بی رحم، می‌توان پرچ‌ها را بسیار کارآمدتر، تمیزتر و با تلاش بسیار کمتر وصل کردپرچین از آن زمان به همان صورت نبود.

به بیان ساده، پرچ کردن، اتصال یک سطح به سطح دیگر با استفاده از پرچ استپرچ‌ها از طریق سوراخ‌هایی که قبلاً حفر شده‌اند در سطوح مجاور رانده می‌شوند و سپس یک انتها برای قفل کردن سطوح در جای خود خم شده یا تغییر شکل می‌دهند.

یک تفنگ پرچ بادی ، پرچ بادی به کاربران این امکان را می‌دهد که پرچ‌های کور را از طریق دو یا چند جزء نصب کرده و آنها را به هم متصل کنندگفته می شود که یک هواپیمای بوئینگ 747 دارای حدود 1 میلیون پرچ استحالا تصور کنید که باید همه این کارها را به صورت دستی انجام دهید، زمان و قدرت مضحکی را می طلبد!

کیفیت پرچ پنوماتیک تا حد زیادی به سه چیز بستگی دارد:

  • ویژگی های پرچ کن بادی
  • کیفیت سوراخی که پرچ از آن عبور می کند
  • نیروی فشار از تفنگ پرچ.

اینجاست که اهمیت تفنگ پرچ پنوماتیکی مشخص می شود.

قبل از اینکه بتوان از پرچ تفنگ استفاده کرد، روغن کاری آن بسیار مهم استاین یک گام حیاتی برای به حداقل رساندن اصطکاک بین قطعات متحرک داخل تفنگ است و در عین حال تضمین می کند که فشار یکسان به طور مداوم نتیجه یکسانی را ارائه می دهدبرای روغن کاری تفنگ پرچ، باید قبل از اتصال آن به کمپرسور هوا، به فیتینگ تعبیه شده روی تفنگ روغن بمالید.

مزایای تفنگ های پرچ بادی

  • قادر به ارائه پرچین کارآمدتر، تمیزتر، سازگارتر و بدون زحمت است
  • سبک و آسان برای استفاده
  • بدون نیاز به شارژ یا شارژ باتری
  • آب بندی با کیفیت بالا ارائه دهید
  • کاهش زمان کار در مقایسه با تفنگ های پرچ دستی، هزینه های نیروی کار را نیز کاهش می دهد

معایب تفنگ های پرچ بادی

  • تعمیر و نگهداری می تواند دشوار باشد
  • محدوده با طول شلنگ هوا محدود می شود
  • نیاز به کمپرسور هوا دارد

تفنگ های پرچ بادی چگونه کار می کنند؟

درک اصل پشت این که چگونه تفنگ پرچ بادی بست را به یک مفصل می راند بسیار آسان استبدنه پرچ در انتهای شلیک تفنگ در حالی که سنبه آن رو به بیرون است وارد می شودسپس سنبه را در حالی که پرچ هنوز در تفنگ است وارد سوراخ از پیش سوراخ شده مواد می کنند.

مهمترین بخش فرآیند تفنگ پرچ بادی، قطعاتی هستند که در داخل آن حرکت می کننداین قطعات شامل رگولاتور است که میزان هوای فشرده را که اجازه ورود به تفنگ را کنترل می کند، دریچه گاز و ماشه تفنگ پرچ بادی که هوای فشرده وارد شده را فعال می کند و پیستون داخل دریچه کشویی تفنگ که توسط فشرده رانده می شود. هوا برای فعال کردن پرچ

هنگامی که اپراتور ماشه ای را که دریچه گاز را باز می کند، می کشد/فعال می کند، این فرآیند به حرکت در می آیداین اجازه می دهد تا دریچه ای ایجاد شود که از طریق آن هوای تحت فشار مخزن کمپرسور بتواند به داخل شیر کشویی فرار کند و پیستون را به بدنه پرچ فشار دهد.

فشار هوای فشرده عرضه شده بر روی پیستون به اندازه ای است که میخ پرچ را به داخل سوراخ هدایت کند و انتهای دم پرچ را تغییر شکل داده و مفصل لاپ را محکم کندسپس هوا از طریق اگزوز به اتمسفر خارج می شود، در همین حال، یک فنر پیستون را به موقعیت اولیه خود می راند، به طوری که تفنگ پرچ بادی برای چرخه دیگری از پرچ کردن آماده می شود.

در برخی موارد، ممکن است با یک تفنگ پرچ پنوماتیک مواجه شوید که به روشی کمی متفاوت عمل می کندبه جای قرار دادن پرچ در داخل تفنگ و سپس شلیک آن در سوراخ، ابتدا پرچ را در حالی که سنجاق از طرف دیگر بیرون زده است، وارد سوراخ می‌کنندسپس انتهای شلیک تفنگ روی پین قرار می گیرد و ماشه فشرده می شوددندانه های داخل تفنگ سنجاق را گرفته و می کشند و بدنه پرچ را فشرده می کنند!

جهت مشاهده قیمت و خرید ابزارآلات بادی کلیک نمائید 

کاربرد پرچ کن بادی

تفنگ پرچ بادی در صنایع هوافضا و خودرو بسیار رایج است، جایی که خط مونتاژ و فضاهای تنگ محصول در حال ساخت نیاز به یک راه حل پرچین سریع، راحت و در عین حال بسیار قدرتمند داردآنها همچنین اغلب در ساخت و ساز و ساخت فلز استفاده می شوند.

با این حال، حتی دستگاه‌های DIYer خانگی نیز می‌توانند از سادگی و کارایی ابزار پرچ‌کننده پنوماتیک بهره ببرندبسیاری از نیازهای کاربردی خانگی می توانند از هوای تفنگ پرچ بهره ببرند، و با برخی پروژه ها، پرچ ها جلوه زیبایی شناختی خوبی به آن اضافه می کنندو همه اینها را می توان بدون وارد کردن فشار زیاد به دستان خود به دست آورد.

  • صنعت هوافضا
  • صنعت خودرو
  • ساخت و ساز و معماری مدرن
  • صنعت فلز سازی
  • نجاری

راهنمای خرید تفنگ  یا پرچ کن بادی

4 نکته زیر هنگام انتخاب یک تفنگ پرچ بادی مناسب برای کاربرد شما مهم است:

  • نیروی پرچین
  • مواد
  • قطر بدنه پرچ
  • اتصال ورودی هوا

سوالات متداول

تفنگ پرچ با هوا چگونه کار می کند؟

هنگامی که اپراتور ماشه ای را که دریچه گاز را باز می کند، می کشد/فعال می کند، این فرآیند به حرکت در می آیداین اجازه می دهد تا دریچه ای ایجاد شود که از طریق آن هوای تحت فشار مخزن کمپرسور بتواند به داخل شیر کشویی فرار کند و پیستون را به بدنه پرچ فشار دهدفشار هوای فشرده عرضه شده بر روی پیستون به اندازه ای است که میخ پرچ را به داخل سوراخ هدایت کند و انتهای دم پرچ را تغییر شکل داده و مفصل لاپ را محکم کند
سپس هوا از طریق اگزوز به اتمسفر خارج می شود، در همین حال، یک فنر پیستون را به موقعیت اولیه خود می راند، به طوری که تفنگ پرچ بادی برای چرخه دیگری از پرچ کردن آماده می شود.

پرچ کن بادی (تفنگ پرچ ) چقدر هوا مصرف می کند؟

معمولاً تفنگ های پرچ بادی برای عملکرد موفقیت آمیز به حدود 2 تا 6 CFM جریان هوای آزاد نیاز دارندالبته بسته به سایز تفنگ این مقدار متفاوت خواهد بود.

آیا چکش بادی همان پرچ کن بادی است؟

اگرچه چکش بادی و تفنگ پرچ کاملاً مشابه هستند، اما برای اهداف متفاوتی استفاده می شونداز چکش های بادی برای بریدن سوراخ ها و برش سطوح سخت استفاده می شود در حالی که تفنگ های پرچ برای اتصال دو سطح به یکدیگر استفاده می شود.

تفنگ پرچ چیست؟

تفنگ رودخانه یک ابزار پنوماتیکی است که برای اتصال یک سطح به سطح دیگر با استفاده از پرچ استفاده می شودپرچ‌ها از طریق سوراخ‌هایی که قبلاً حفر شده‌اند در سطوح مجاور رانده می‌شوند و سپس یک انتها برای قفل کردن سطوح در جای خود خم شده یا تغییر شکل می‌دهنداسلحه های Riveter معمولاً در صنایع خودروسازی و هوافضا مورد استفاده قرار می گیرند.

چگونه از تفنگ پرچ پنوماتیک استفاده می کنید؟

برای استفاده از تفنگ پرچ پنوماتیک، پرچ کن بادی باید پرچ را درون تفنگ قرار دهید و آن را با سوراخ بین سطوح مجاور تراز کنیدماشه را فشار دهید تا عمل فعال شود و در عین حال مطمئن شوید که تفنگ پرچ بر قطعه کار عمود است و با استفاده از وزن بدن خود به تفنگ پرچ تکیه داده اید تا از آسیب دیدگی مچ جلوگیری کنید.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید

تماس با ما

تلفن : 02166347589 -02166344825

پست الکترونیک:info@vipabzar.com

تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه شهید میرزایی پلاک 30 پاساژ محسن طبقه سوم واحد 60 (امکان خریدحضوری کالاوجودندارد)

  • نماد ساماندهی
  • logo-samandehi
جدیدترین های Vipabzar در نرم افزار موبایل نسخه اندروید 

دانلود نسخه اندروید

دانلود نسخه آیفون

تمامی حقوق محفوظ می باشد

طراحی سایت نونگار پردازش