کنترل گشتاور چیست؟

حاصل برداری نیروی وارد بر یک جسم از نقطه اثر نیرو تا نقطه ای که جسم بر اثر همین نیرو دوران میکند را گشتاور یا تورک  نام دارد. این قابلیت که به آن اصطلاحا کلاچ (Clutch) نیز می گویند بیشتر برای بستن پیچ ها به کار می آید. به طور کلی گشتاور میزان نیرویی است که پیچ گوشتی به پیچ وارد می کند و آن را می چرخاند. در بسیاری از موارد مخصوصا در مورد کار با چوب، این مورد اهمیت دارد که نیروی بیش از حد به پیچ وارد نگردد. به ویژه زمانی که پیچ تا انتها پیچیده شده است. زیرا در غیر اینصورت جای پیچ گشاد و هرز می شود و امکان شکستن قطعه چوبی نیز وجود دارد. بنابراین در بسیاری از پیچ گوشتی های برقی و شارژی این امکان وجود دارد که میزان نیرویی که قصد دارید به پیچ وارد شود را در آن تنظیم نمائید، مانند قابلیت چپ و یا راست گرد بودن پیچ ها که می توانید با کلیک کردن بر روی مقاله چپ گرد و راست گرد چیست؟ اطلاعات کافیدر این خصوص را بدست آورید.

کنترل گشتاور معمولا از طریق حلقه ای که بر سر دریل وجود دارد از طریق شماره هایی که بر روی آن درج شده است قابل تنظیم است. گشتاور در برخی دریل ها از 1تا 13 و در موارد پیشرفته تر از 1 تا 25 شماره گذاری شده است.

تماس با ما

تلفن : 02166347589 -02166344825

پست الکترونیک:info@vipabzar.com

تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه شهید میرزایی پلاک 30 پاساژ محسن طبقه سوم واحد 60 (امکان خریدحضوری کالاوجودندارد)

  • نماد ساماندهی
  • logo-samandehi
جدیدترین های Vipabzar در نرم افزار موبایل نسخه اندروید 

دانلود نسخه اندروید

دانلود نسخه آیفون

تمامی حقوق محفوظ می باشد