نحوه استفاده از تراز لیزری چرخشی

استفاده از تراز لیزری چرخشی چگونه است؟

تراز لیزری یک ابزار مفید است که در کارهای ساختمانی از آن استفاده های زیادی می شود. این ابزار به کارکنان کمک می کند تا طرح کلی کف ساختمان و حتی خود ساختمان را به خوبی و تراز شده پیاده کنند تا در پایان یک کار متعادل و مطلوب بوجود بیاید. همچنین برای کسانی که قصد تغییر دکور خانه را دارند این وسیله بسیار مفید است و می تواند سرعت انجام کارها را بسیار بالا ببرد.

کاربرد های  تراز لیزری چرخشی

از انواع تراز و تراز لیزری می‌توانید برای انجام کارهای زیاد سبک و سنگینی مانند چسباندن کاغذ دیواری، کاشی‌کاری آشپزخانه، نصب قفسه دیواری، اجرای راه و پله، نصب کابینت آشپزخانه، ساخت و نصب درب و پنجره، نصب دیوار و سقف کاذب، تراز کردن ستون‌ها، نصب کلید و پریز ساختمان، نصب انواع قاب و ... غیره استفاده کنید.

همچنین استفاده از تراز لیزری برای کارهای عمرانی و پروژه‌های بزرگ مانند محوطه‌سازی، اجرای کارهای برقی و مکانیکی، نقشه‌برداری و ساخت و ساز نیز بسیار مفید است.

تفاوت تراز لیزری نور سبز و قرمز

یکی از فاکتور هایی که باید هنگام کار با لیزر ها مورد توجه قرار گیرد رنگ لیزر بکار رفته در طراحی آنهاست. برای فرایندهای کاری محدود و داخلی رنگ لیزر قرمز توصیه می شود که از شدن تابش کمتری در مقایسه با رنگ سبز برخوردار است.

برای انجام فرایندهای کاری گسترده و سنگین در فضای باز لیزر سبز رنگ توصیه می شود زیرا تابش بالایی برخوردار است. لیزر سبز در مقایسه با نوع قرمز آن دارای شدت تابش پنج برابری می باشد.

با نحوه استفاده از تراز لیزری چرخشی آشنا شوید 

اساسا دو نوع تراز وجود دارد، یکی تراز ثابت و دیگری تراز چرخشی. مدل چرخشی کاربرد بیشتری دارد چراکه یک پرتو ۳۶۰ درجه در سرتاسر اتاق ایجاد می کند و حتی گاهی شامل پرتو سقف و کف نیز می شود که این عامل دقت کار را بسیار بالا می برد. این تراز برای استفاده در ارتفاعی حدود ۱۵ متر در فاصله ای ۳۰ متری مناسب است. استفاده از این ابزار بسیار ساده است، کافیست دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

  • دستگاه تراز لیزری خود را تنظیم کنید.
قبل از استفاده از تراز لیزری کتابچه راهنما را مطالعه کنید و نحوه نصب آن را بخوانید. تراز لیزری شما ممکن است یک آشکارساز لیزر داشته باشد که به عنوان گیرنده نامیده می شود، زمانیکه برای استفاده های بیرونی باشد. بهترین راه تنظیم تراز استفاده از یک سه پایه است. بعضی از تولید کننده ها سه پایه خاص خود را دارند که به شکل جداگانه به فروش می رسانند. پس شما هم در هنگام خرید به تهیه سه پایه توجه داشته باشید. اگر سه پایه در اختیار ندارید، با استفاده از هر وسیله ای از قبیل سطل، میز کوچک و یا هر سطح نیمه بلند، تراز را تنظیم کنید.

  • عمل خود ترازی بعد از روشن کردن دستگاه
اگر بتوانید یک دستگاه تراز لیزری اتوماتیک خریداری کنید دیگر نیازی به تنظیم دستی وجود ندارد. این قابلیت به شما امکان می دهد تا اندازه گیری دقیق تر و کارآمد تری داشته باشید. اگر تمایل به تنظیم دستی دستگاه دارید مطمئن شوید که طبق استاندارد این را انجام می دهید وگرنه اندازه گیری شما اشتباه خواهد شد. برای راهنمایی بیشتر استفاده از دستگاه، به راهنمای همراه دستگاه توجه کنید. اگر از دستگاه در طول روز استفاده کنید از آنجایی که شما لیزر را نمی بینید، دستگاه برای اطمینان از برقراری ارتباط با لیزر یک صدای هشدار می دهد. قبل از حرکت به دور ابتدا عملکرد دستگاه را در یک فاصله نزدیک بررسی کنید.

برای شروع فرآیند لیزر را به سمت دیواری که قصد نصب کابینت یا پنجره دارید، هدایت کنید. حوضه های مشخص شده توسط لیزر را علامت گذاری کنید. با راهنمایی لیزر و استفاده از  مشخص شدن نقاط هم تراز، کار نصب و ساخت و ساز به آسانی و با سرعت بالا مدیریت خواهد شد.

موارد مهم در خرید تراز لیزری

مدل‌ها و برندهای مختلفی از این دستگاه در بازار موجود هستند که به نوعی باعث می‌شوند تا انتخاب برای شما سخت شود.

 اما با بررسی و در نظر گرفتن معیارها و فاکتورهای زیر میتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. از جمله این موارد می‌توان به نکات زیر اشاره نمود:

  • دقت دستگاه:

 دقت بالای تراز لیزری، کیفیت کاری بالاتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. معمولا این دقت یا با واحد اعشاری میلی متر (مثلا 0.3 میلی متر) یا با واحد عدد x مقیاس 10 متر (مثلا 3 میلی متر در 10 متر) نوشته می‌شود

  • رنگ لیزر:

برای انجام کارهای بزرگ‌تر، تراز لیزری نور سبز، نسبت به تراز لیزری نور قرمز از تابش بالاتری برخوردار است.

  • نوع لیزر:

 لیزرها با توجه به میزان خطری که برای سلامت پوست و چشم دارند، کلاس‌بندی شده‌اند. لیزرهای کلاس دو اگر چه بی‌خطر هستند و اکثر ترازها با این نوع لیزرها ساخته می‌شوند اما نباید مستقیم به چشم وارد شوند و نباید به آنها مستقیما خیره شد.

  • درجه حرارت محیط کار:

 ترازهای لیزری محدودیت دمای کاری دارند؛ بنابراین هنگام خرید با توجه به نیاز کاربر باید دمای محیط کاری در نظر بگیرید.

  • میزان خود-ترازی:

معمولا بهترین ترازها بین 3 تا 5 درجه محدوده خود ترازی دارند. ضمن اینکه سرعت خود ترازی نیز بسیار اهمیت دارد و یک تراز لیزری خوب نباید بیشتر از 5 ثانیه برای تراز شدن زمان ببرد.

  • دامنه اندازه‌گیری:

برای محیط‌های بزرگ‌تر بهتر است تراز لیزری با برد بالا خریداری شود. ترازها اغلب بردهایی بین 10 متر تا 40 متر بدون آشکارساز دارند و به کمک دیتکتور برد آنها به حدود 50 هم می‌رسد.

  • میزان مصرف باتری:

یکی از مشکلات و موارد مهم در انتخاب تراز لیزری ظرفیت بالای باتری و میزان مصرف انرژی دیودهای آن است. معمولا دستگاه های تراز لیزری 2 خط و با 2 محور افقی و عمودی باید بتوانند با استفاده ممتد و طولانی با هر دو لیزر و با یک بار فول شارژ باتری ت حدود 8 ساعت کار کنند.

  • زاویه تابش پرتو :

 مکانیزم قفل پاندولی در برخی تراز لیزری به این مورد کمک می‌کند و برای کار در شیب ها، خطوط مورب و راه پله ها امکان تنظیم زاویه پرتاب نور لیزر وجود خواهد داشت.

خرید تراز لیزری چرخشی

نحوه استفاده از تراز لیزری چرخشی بسیار ساده است و می توانید با مطالعه این مقاله با نحوه استفاده از این دستگاه اشنا شوید.

 تراز لیزری چرخشی برای پروژه های پیچیده ای مربوط به مکان های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد که برای کار نیاز به اندازه گیری های دقیق دارد.

در نتیجه اگر قصد خرید تراز لیزری  را دارید، با مراجعه به فروشگاه اینترنتی وی آی پی ابزارکه مرجع تخصصی تامین ابزار کشور است، و دریافت مشاوره‌ رایگان و تخصصی بهترین تراز لیزری های داخلی و خارجی را با ضمانت اصالت و سلامت کالا به صورت فوری و درب منزل دریافت نمایید.


تماس با ما

تلفن : 02166347589 -02166344825

پست الکترونیک:info@vipabzar.com

تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه شهید میرزایی پلاک 30 پاساژ محسن طبقه سوم واحد 60 (امکان خریدحضوری کالاوجودندارد)

  • نماد ساماندهی
  • logo-samandehi
جدیدترین های Vipabzar در نرم افزار موبایل نسخه اندروید 

دانلود نسخه اندروید

دانلود نسخه آیفون

تمامی حقوق محفوظ می باشد

طراحی سایت نونگار پردازش