چپ گرد وراست گرد چیست؟

پیچ چپ گرد و پیچ راست گرد چیست؟

اغلب انواع پیچ ها به سمت راست و در جهت عقربه‌های ساعت بسته می‌شوند و کمتر مدلی وجود دارد که در خلاف جهت عقربه‌ های ساعت و چپ گرد بسته شود. اغلب پیچ ها راست گرد هستند و با پیچیدن در عقربه های ساعت بسته خواهند شد؛ اما هستند پیچ هایی که به جهت کاربری خاصی ساخته می شوند چپ گرد هستند.  تولید کننده پیچ برای نشان دادن چپ گرد بودن پیچ فلشی روی تاج پیچ حک می کنند. تنها تفاوت پیچ راستگرد و چپگرد در نحوه باز شدن آنها است و جنس و گرید آنها با هم تفاوتی ندارند. 

قابلیت چپ گرد و راست گرد بر روی دریل ها برای استفاده به عنوان پیچ گوشتی می باشد. برای سوراخکاری با دریل باید چرخش دریل بصورت راست گرد باشد زیرا سوراخکاری با مته باید بصورت چرخش راست گرد انجام شود و برای بستن اکثر پیچ ها نیز از حالت راست گرد استفاده می شود ولی برای باز کردن پیچ دریل باید بصورت گردش به چپ یا به اصطلاح در حالت چپ گرد قرار بگیرد تا بتوان پیچ را باز کرد .برای این قابلیت معمولا کلید دو حالته چپ گرد و راست گرد در بالای کلید اصلی تعبیه شده است.

برای مطالعه بیشتر : ابزارآلات دستی 


کاربرد پیچ چپ گرد

از پیچ های چپ گرد در تجهیزات و قطعات صنعتی دوار استفاده می شود به این دلیل که به سمت راست حرکت می کنند زیرا اگر از پیچ راست گرد در این تجهیزات استفاده گردد اتصالات به سادگی باز شده و شل می شود.  به همین دلیل از پیچ های چپ گرد، در این تجهیزات به کار می رود تا در زمان حرکت به سمت راست، اتصالات نه تنها شل نشود بلکه بسته و محکم تر در جای خود باقی بماند.

کاربرد پیچ راست گرد 

باید بگوییم که از پیچ های راست گرد در اکثر صنایع استفاده می شود. در هر کجای این دنیا اگر پیچی دیده شود به احتمال بسیار زیادی راست گرد است. از این جهت نمی توان تک به تک به کاربرد آنها اشاره داشت.

پیچ چپ گرد چیست؟

همانطور که توضیح داده شد استفاده از پیچ ها در بعضی از تجهیزات و وسایل بسیار مهم و کاربردی است. همچنین فروشگاه وی آی پی ابزار علاوه بر انواع پیچ های راست گرد، انواع پیچ و مهره های چپ گرد را نیز موجود دارد و می توانید انواع این پیچ و مهره ها و بهترین محصولات را از طریق سایت انتخاب کرده و سفارش دهید.


پیچ راست گرد چیست؟

متداول‌ترین نوع پیچ پیچ راست گرد است. پیچ راست گرد به پیچی گفته می شود که جهت بستن آن در جهت راست است. یعنی زمانی که می‌خواهیم پیچ را ببندیم آن را به سمت راست می‌چرخانیم.

خرید پیچ چپ گرد و راست گرد

در هنگام خرید پیچ‌های رزوه شده توجه به چپ‌گرد و راست‌گرد بودن پیچی که می‌خواهید تهیه بسیار مهم است زیرا بایستی پیچی مناسب با کاربرد خودتان را انتخاب نمایید.  کارشناسان فروش وی آی پی ابزار  می‌توانند در این زمینه به شما مشاوره داده و شما را راهنمایی کنند و در نتیجه پس  از اینکه مشخص شد که شما نیاز به پیچ چپ گرد و یا راست گرد دارید، گروه وی آی پی ابزار با ارائه بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات به شما کمک خواهند کرد تا خریدی مطمئن را با ما تجربه کنید.

تفاوت پیچ چپ گرد و راست گرد

هیچ تفاوتی بین پیچ راست گرد و چپ گرد وجود ندارد، پس باید زمانی که پیچ ها را میبندیم به نحوه بستن آن ها بسیار دقت نمایید. فقط تفاوت در نوع بستن آنهاست. گاهی ممکن است در برخی از قطعات صنعتی با توجه به طراحی انجام شده، جای پیچ راست گرد از پیچ‌ های چپ گرد استفاده می‌شود. اگر برای این قطعات از پیچ‌ های راست گرد استفاده کنید پیچ ‌ها به خوبی در جای خود قرار نمی‌گیرند و ممکن است قطعات دچار آسیب شوند.

تماس با ما

تلفن : 02166347589 -02166344825

پست الکترونیک:info@vipabzar.com

تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه شهید میرزایی پلاک 30 پاساژ محسن طبقه سوم واحد 60 (امکان خریدحضوری کالاوجودندارد)

  • نماد ساماندهی
  • logo-samandehi
جدیدترین های Vipabzar در نرم افزار موبایل نسخه اندروید 

دانلود نسخه اندروید

دانلود نسخه آیفون

تمامی حقوق محفوظ می باشد

طراحی سایت نونگار پردازش