دریل گیربکس دار چیست؟

دریل گیربکسی چیست؟

یکی از انواع موتورهای الکتریکی، موتور گیربکس دار می باشد. همان گونه که می دانید موتورهای الکتریکی معمولاً سرعت چرخش بالا و قدرت (گشتاور) پایینی دارند. ولی در برخی موارد نیاز است که قدرت (گشتاور) بیشتر و سرعت کمتری داشته باشیم.
(به طور مثال سوراخکاری در بتن و فلز) اینجاست که در دریل برقی خانگی میتوان دریل های گیربکسی را انتخاب نمود تا مشکل ما را حل کنند.
این دریل ها معمولا 2 حالت الف)معمولی و ب)پر قدرت دارند. گیربکس قادر است قدرت (گشتاور) چرخش را افزایش و سرعت آن را کاهش دهد. هر چه نرخ کاهش سرعت در گیربکس بیشتر شود، قدرت آن بالاتر خواهد رفت.

هنگامی که می گویییم گیربکس یا جعبه دنده ، منظور مجموعه قطعاتی است که قادر است بین نیروی نیروی محرکه‌ی ورودی به ماشین با سرعت و قدرت خروجی از آن توازن ایجاد کند. گیربکس یا همان جعبه دنده وسیله یا ابزاریست که می‌توان به کمک آن، نیروی محرکه را به قدرت یا سرعت تبدیل نمود که در نتبیجه به آن دریل چند سرعته هم گفته می شود.  این دنده با یک دنده‌ی دیگر که به دنده‌ی مقابل مشهور است و قطر آن چندین برابر دنده‌ی شفت آرمیچر است، درگیر می‌شود و نیروی محرکه‌ی تولید شده توسط آرمیچر را به سه‌نظام دریل منتقل نموده و باعث چرخش آن می‌شود.  

منظور از دریل گیربکسی چیست؟

ایجاد یک جعبه دنده برای افزایش گشتاور این دریل های گیر بکسی یکی از این تغییرات در جهت  بهبود کیفیت و کارآیی آن ها بوده است. به این معنی که شما با یک نیروی محرکه‌ی ثابت و استفاده از یک جعبه دنده می‌توانید نسبت به یک دریل ساده گشتاور بیشتری را دریافت کرده و از این ابزار در سوراخ‌کاری‌های قدرتی استفاده نمایید.  در ابتدا این نوع گیربکس‌ها یک سرعت ثابت داشتند، یعنی امکان تغییر خروجی سرعت نبود.

ویژگی های دریل گیربکسی

  • به دلیل داشتن ابعاد کوچک برای حمل و نقل بسیار مناسب بوده و در نهایت استفاده از آن آسان تر می شود.
  • نیرویی به مته وارد نمی کند زیرا دارای عملکرد چرخشی کی باشد.
  • می توان از دریل گیر بکسی در سطوح سخت استفاده نمود زیرا دارای قابلیت باز و بسته کردن پیچ های بزرگ و کوچک است.
  • برخورداری از قابلیت باز کردن پیچ های سفت شده
  • مناسب برای استفاده در محیطی که دسترسی آسان به آن وجود ندارد.
  • استفاده جهت انجام فعالیت های بلندمدت و طولانی

کاربرد دریل گیربکسی

  • لازم به ذکر است که قدرت این دریل ها نسبت به دیگر انواع آن ها از قدرت بالاتری برخوردار هستند و می توانند عملیات سوراخکاری را با قطر زیاد انجام می دهند. 
  • همچنین به طور کلی این ابزار جهت دریل کاری سطوح سخت کاربرد دارد. 
  • سوراخکاری قطعاتی از جنس فلز و فولاد
  • سوراخکاری و دریل کاری کاشی
  • قلاویز کردن
  • باز و بسته کردن انواع پیچ و مهره ها 

مزایای دریل گیربکسی

دریل گیربکس دار دارای ساختار خاص و استهلاک ناچیزی می باشد و درنهایت دیرتر فرسوده می شود. همچنین ساختار این ابزار به گونه ای است که داخل آن از یک دنده سه پله و یک دنده دو پله استفاده شده است که همین ویژگی ها سبب می شود تا سرعت این دستگاه را مطابق با نیاز خود تنظیم نمایید. علاوه بر این، از این دستگاه می توان برای باز کردن پیچ های مختلف نیز بهره جست.

می توانید با کلیک کردن بر روی  دریل 13گیربکسی توسن مدل 0034  مشخصات و قیمت این محصول را مشاهده نمایید.

تفاوت های دریل گیربکسی و چکشی

دریل گیربکس دار  از نظر ابعاد از دریل چکشی کوچک تر است و وزن کمتری دارد.  دریل گیربکسی به دلیل نوع گشتاور در حین استفاده از آن به مچ دست فشار زیادی وارد نمی کند. و اعمال گشتاور دریل گیربکس دار به صورت چرخشی است و برای انجام فعالیت های طولاتی تر می توان از این ابزار استفاده کرد.

  • شکل ظاهری دریل

دریل چکشی از کلاچ های بزرگی برخوردار است که تأثیر به سزایی بر قدرت این محصول می گذارد. 

  • کاربرد دریل

از دریل چکشی برای سوراخکاری سطوح سخت مانند بتن، سیمان و سنگ استفاده می شود. در مقابل، دریل های گیربکسی به منظور سوراخکاری سطوح با قطرهای بالا کاربرد دارند. از دریل گیر بکسی می توان برای باز و بسته کردن پیچ های بزرگ هم استفاده کرد.

  • ضربه زدن دریل

عملکرد دریل چکشی به گونه ای است که حالت چرخشی و ضربه ای را به قطعه مورد نظر وارد می کند. اما دریل های گیربکسی تنها به صورت چرخشی به قطعه نیرو وارد می کنند. دریل چکشی از یک کلید کنترل سرعت برخوردار است. در مقابل، دریل گیربکس دار به دلیل برخورداری از تعداد چرخ دنده های بیشتر، قدرت دستگاه را با استفاده از کلید تنظیم در دو حالت تنظیم می کند.

  • سه نظام دریل

دریل چکشی از سه نظام قوی تر و قطورتری نسبت به دریل گیربکس دار برخوردار است. 

  • نوع سوراخکاری دریل

دریل های چکشی با وارد کردن نیروی ضربه ای، فرآیند سوراخکاری را انجام می دهند. اما دریل گیربکسی فرآیند سوراخکاری را به صورت چرخشی انجام می دهد.

سخن پایانی وی آی پی ابزار

در این مقاله به این موضوع پرداخته ایم که دریل گیربکس دار چیست؛ همچین تمام ویژگی‌های این محصول را بیان کردیم.  همچنین کاربرد و نحوه عملکرد این محصول را برایتان شرح دادیم. معمولا از این وسیله برای بازوبسته کردن پیچ‌های سخت و بزرگ در سطوح بتنی استفاده می‌شود.  با در نظر گرفتن حیطه کاری، هدف و در نهایت ویژگی‌های مورد نظرتان می توانید بهترین دریل گیربکسی را از فروشگاه اینترنتی وی آی پی ابزار خریداری نمایید.

تماس با ما

تلفن : 02166347589 -02166344825

پست الکترونیک:info@vipabzar.com

تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه شهید میرزایی پلاک 30 پاساژ محسن طبقه سوم واحد 60 (امکان خریدحضوری کالاوجودندارد)

  • نماد ساماندهی
  • logo-samandehi
جدیدترین های Vipabzar در نرم افزار موبایل نسخه اندروید 

دانلود نسخه اندروید

دانلود نسخه آیفون

تمامی حقوق محفوظ می باشد