راهنمای انتخاب موتوربرق

تفاوت موتور برق بنزینی و دیزلی

در مقاله راهنمای انتخاب موتوربرق از تفاوت های موتور برق بنزینی و دیزلی می توان موارد زیر را نام برد :

  • از نظر مصرف سوخت، موتور برق دیزلی میزان سوخت کمتری از موتور برق بنزینی دارد.
  • موتور برق دیزلی دارای عمر بیشتری نسبت به موتور برق بنزینی است.
  • وزن موتور برق بنزینی از موتور برق دیزلی کمتر و سبک تر است.
  • یکی از مهم ترین تفاوت های این دو موتور برق سوخت مصرفی آن می باشد، موتور برق بنزینی از سوخت بنزین و موتور برق دیزلی از سوخت گازوئیل استفاده می شود.

راهنمای خرید موتور برق

در محلی که امکان استفاده از برق شهری وجود ندارد و یا امکان قطعی برق وجود دارد نیاز به استفاده از موتور برق داریم. در چند گام ساده محاسبات توان مصرفی و انتخاب بهترین موتور برق مناسب و راهنمای خرید ژنراتور برق را به شما آموزش می دهیم.

راهنمای خرید موتور برق ارزان

اگر به دنبال خرید موتور برق ارزان هستید از جمله راهکارهای مقرون به صرفه در خرید موتور برق، تهیه نمونه های کارکرده یا اصطلاحاً دست دوم است. در راهنمای انتخاب موتوربرق دست دوم توجه به برخی از نکات از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. نکاتی که شما را در یک خرید خوب راهنمایی می کند.

راهنمای خرید موتور برق های مسافرتی

در ادامه راهنمای خرید موتور برق همان گونه که اشاره شد، یکی از انواع این دستگاه‌ها، ژنراتور کمپین یا همان مسافرتی است. که با توجه به نیازهای امروزی بسیار مورد توجه هستند. این نوع دستگاه‌ها، بسیار شبیه به کیف بوده و راحتی در جابه جایی به کمک یک دست، مهم ترین مشخصه آن هاست.

وزن پایین و بی سروصدا بودن، استفاده از این نوع دستگاه را دوچندان کرده است. بسیاری از طبیعت دوستان مانند کوهنوردان، تعمیرکاران و کارگاه داران مانند استفاده کنندگان از دریل و آزمایشگاه از طرفداران این دستگاه‌ها هستند.

جمع بندی راهنمای خرید موتور برق خانگی و صنعتی

امروزه ژنراتور برق از جمله ابزارآلات بتزینی و  تجهیزاتی است که استفاده گسترده و عمومی پیدا کرده است.

استفاده عمده و اصلی از موتور برق برای تأمین انرژی برق منازل، کارخانه ها و مراکز صنعتی می باشد.

این کار با استفاده از تبدیل انرژی مکانیکی ( سوخت های بنزینی، دیزلی و گاز) به الکتریکی صورت می گیرد.

از جمله معایب و محدودیت های ژنراتور برق می توان به هزینه مربوط به سوخت و صدای تولیدی دستگاه اشاره نمود.

موتور برق دوگانه سوز و اینورتر از انواع دیگری هستند که در جهت رفع این محدودیت ها طراحی شده اند. UPS نیز عملکردی مشابه با موتور برق دارد. جریان یکنواخت و بدون تلورانس و بدون وقفه از مزایای یو پی اس می باشد. از طرفی جهت فعالیت به نیروی برق و باتری نیاز داشته و ساعت کارکرد کمتری دارد.

امروزه ماینینگ و استخراج ارز دیجیتال از جمله فعالیت های رایج است. تأمین برق مورد نیاز جهت ماینینگ مهم ترین پارامتر این حوزه است.

بدین منظور موتور های برق یکی از راهکارهای مناسب جهت تأمین انرژی به شمار می روند.

علاوه براین موتوربرق های مسافرتی نیز از جمله دستگاه‌های به روز با قابلیت حمل آسان می باشند ، امروزه استفاده از این نوع دستگاه ها با استقبال خوب خریدارن روبه رو شده است.

بیانگر کیفیت برق تولیدی موتوربرقها است :

- دامنه تغییرات فرکانس

- دامنه تغییرات ولتاژ

- تغییرات شکل موج سینوسی

موتوربرق های با تکنولوژی اینورتر (Inverter) :

در این موتوربرقها آلترناتور با موتور یکپارچه شده‌ است که این امر باعث کاهش وزن و حجم موتوربرق گشته است. در این موتوربرقها، آلترناتور برق سه فازAC با فرکانس بالا تولید می‌کند که این برق در واحد اینورتر به برقDC تبدیل شده و پس از آن به برق تک فاز AC با فرکانس 50 هرتز تبدیل می‌گردد. از آنجایی که در واحد اینورتر، برق از DC به AC تبدیل شده است، فرکانس برق خروجی به دور موتور وابسته نیست و در همه حال 50 هرتز ثابت می‌ماند. از این رو دور موتور در این موتوربرقها بسته به میزان بار موتور، بصورت اتومات تغییر می‌کند، که این امر سبب کاهش قابل ملاحظه مصرف سوخت و افزایش طول عمر موتور می‌شود.

از آنجایی که فرکانس این موتوربرقها تغییر نمی‌کند و شکل موج، کاملا سینوسی بوده و کمترین اعوجاج را دارد،مناسبترین و قابل اعتمادترین منبع تامین برق برای لوازم آزمایشگاهی، کامپیوتر و دیگر لوازم الکترونیکی حساس می‌باشد. این موتوربرقها کم صداترین موتوربرق ها در نوع خود می‌باشند.

مزایای موتوربرق های اینورتر:

تولید برق با بالاترین کیفیت از لحاظ شکل موج ، فرکانس و ولتاژ.

سبک و کوچک.

صدای بسیار کم.

بازدهی بالای سوخت (حداقل مصرف سوخت).

قابلیت موازی شدن دو ژنراتور با همدیگر برای تامین برق دوبرابر.

موتوربرق های با تکنولوژی سیکلو کانورتر ( Cycloconverter ) :

در این موتوربرقها، آلترناتور برق سه فازAC با فرکانس بالا تولید می‌کند که این برق در واحد سیکلوکانورتر به برق تک فاز AC با فرکانس 50 هرتز تبدیل می‌گردد. تغییرات فرکانس این موتوربرقها نامحسوس است و حتی زمانی که موتوربرق با حداکثر بار خود کار می‌کند فرکانس آن 50 هرتز ثابت می‌ماند. از آنجایی که فرکانس این موتوربرقها تغییر نمی‌کند و شکل موج سینوسی آن اعوجاج کمی دارد، از مناسب‌ترین و قابل اعتمادترین منابع تامین برق برای لوازم آزمایشگاهی، کامپیوتر و دیگر لوازم الکترونیکی می‌باشد. کیفیت برق این موتوربرقها کمتر از نوع اینورتر است ولی در مقایسه با انواع دیگر بهترین انتخاب است.

مزایای موتوربرق های سیکلوکانورتر:

تولید برق با بالاترین کیفیت از لحاظ شکل موج ، فرکانس و ولتاژ.

سبکترین و کوچکترین موتوربرق در نوع خود.

صدای کم.

قیمت کمتر نسبت به نوع اینورتر.

موتوربرق های نوع AVR : ( Automatic Voltage Regulator )

در این موتوربرقها ولتاژ خروجی توسط قطعه الکترونیکی به نام رگولاتور ولتاژ(AVR) کنترل و تثبیت میگردد. این موتوربرقها نسبت به اینورتر و سیکلوکانورتر بسیار ارزانتر هستند و برای تامین روشنایی و دیگر لوازم برقی و الکترونیکی که به تغییرات فرکانس و شکل موج حساسیت زیادی ندارند مناسب هستند. توصیه میگردد در استفاده از این موتوربرق حتما از محافظ ولتاژ استفاده گردد. نوسانات فرکانس در این موتوربرقها 2.5± هرتز می‌باشد.

موتوربرق های نوع D-AVR : ( Digital Automatic Voltage Regulator )

موتوربرقهای جدید با تکنولوژی D-AVR سری EG ، مدلهای توسعه یافته موتوربرقهای با تکنولوژی AVR می‌باشند.

در این موتوربرقها ، ولتاژ و کیفیت شکل موج با استفاده از سیستم دیجیتالی کنترل می‌شود. کیفیت برق تولیدی این موتوربرقها از لحاظ شکل موج، بسیار نزدیک به موتوربرقهای نوع اینورتر می‌باشد و از لحاظ قیمت بسیار ارزانتر از موتوربرقهای اینورتر هستند.

یکی دیگر از مزایا و تفاوتهای اساسی این موتوربرقها نسبت به مدلهای نوع AVR، خاموش شدن دستگاه در صورت افزایش یا کاهش بیش از حد مجاز فرکانس و ولتاژ بمنظور جلوگیری از آسیب دیدن لوازم برقی می‌باشد.

کاهش مصرف سوخت و صدادهی کمتر از دیگر مزایای موتوربرقهای D-AVR سری EG نسبت به موتوربرقهای AVR می‌باشد.

موتوربرق های نوع استاندارد ( اقتصادی ) :

این موتوربرقها ارزانترین نوع موتوربرقها می‌باشند. چنانچه هدف فقط تامین روشنایی باشد این موتوربرقها با صرفه ترین انتخاب است. در انواع خازنی این موتوربرقها ، از زغال و کالکتور استفاده نشده است، در نتیجه هزینه‌های سرویس و نگهداری کمتری نسبت به نوع AVRدارند. همچنین از این موتوربرقها می‌توان برای تامین برق لوازم برقی و الکترونیکی که نسبت به فرکانس و شکل موج حساسیتی ندارند استفاده کرد. نوسانات فرکانس در این موتوربرقها 2.5± هرتز می‌باشد.

قیمت موتور برق بنزینی

در جدول زیر می توانید میزان حدودی توان مصرفی و توان راه اندازی برخی لوازم برقی را مشاهده کنید:

نام وسیله برقیتوان مصرفیتوان راه اندازی
لوازم آشپزخانه
یخچال کوچک۱۸۰W۶۰۰W
چای ساز۶۰۰W۶۰۰W
Slow Cooker۱۷۰-۲۷۰W۱۷۰-۲۷۰W
ماکرو ویو (۶۵۰W)۱۰۰۰W۱۰۰۰W
گریل برقی۱۷۰۰W۱۷۰۰W
لوازم صوتی وتصویری
تلویزیون صفحه تخت کوچک۱۲۰-۲۰۰W۱۲۰-۲۰۰W
تلویزیون قدیمی۳۰۰W۳۰۰W
دستگاه پخش دی وی دی۳۵۰W۳۵۰W
دستگاه گیرنده دیجیتال۲۵۰W۲۵۰W
رادیو۵۰-۲۰۰W۵۰-۲۰۰W
لب تاب۲۵۰W۲۵۰W
سایر موارد
سشوار ۱۶۰۰ وات۱۸۰۰W۱۹۰۰W
هیتر برقی۱۳۰۰W۱۳۰۰W
پنکه کوچک۴۰W۱۲۰W

            

تماس با ما

تلفن : 02166347589 -02166344825

پست الکترونیک:info@vipabzar.com

تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه شهید میرزایی پلاک 30 پاساژ محسن طبقه سوم واحد 60 (امکان خریدحضوری کالاوجودندارد)

  • نماد ساماندهی
  • logo-samandehi
جدیدترین های Vipabzar در نرم افزار موبایل نسخه اندروید 

دانلود نسخه اندروید

دانلود نسخه آیفون

تمامی حقوق محفوظ می باشد