انواع مته ها


از زمانی که بشر برای ایجاد حفره بر روی چوب، سنگ و فلز با مشقات فراوان مواجه شد و باید ساعتها صرف می کرد تا بتواند سوراخی را بر روی یک سطح ایجاد کند اندیشه ساخت ابزاری که این کار را آسان تر کند به ذهن او راه یافت و مته را نیز مانند دیگر اختراعات امروزی، در شکل اولیه خود وارد عرصه کرد.

انسان ها این وسیله را از دوران پیش از تاریخ درقالب میله ها ی نوک تیز – که در ابتدا سنگی بودند – به کار می بردند و با دَوَران و اِعمال فشار بر روی آن، سوراخ یا آتش، تولید میکردند.

بعدها، مدل های تسمه ای یا زِه دار و مدل ها ی کمانی برای سوراخکاری ابداع شد.

امروزه دو نوع مته ساقه گرد و شیاردار تولید میشود و همان طور که گفته شد،کاربران، نوع مته و دستگاه دریل خود را براساس نوع کار خود انتخاب می کنند؛ البته برای کار بر روی سطوحی مانند فلز، فقط مته های ساقه گرد و بدون ضربه، کاربرد دارد و نوع شیاردار مته، کاربردی در این سطوح ندارد.
 

شیاردار
 

در نهایت، مدل های شیاردار به دو نوع ۴ شیاره و ۵ شیاره تبدیل شد که مدل های ۵ شیاره، کاربرد حرفه ای تری نسبت به ۴ شیاره دارد و کارخانه های تولیدکننده برای افزایش بهره وری مته های شیاردار تغییراتی در نوک مته ایجاد کردند.

در حالت عمومی، نوک مته های شیاردار به اصطلاح ۲ الماسه می باشد و برخی از تولیدکنندگان حرفه ای مته های شیار دار را ۴ الماسه نیز تولید می کنند.

به دلیل کاربردهای مختلف، مته‌های دریل متفاوتی با انواع اشکال و مواد گوناگون وجود دارد که هر یک بر اساس وظیفه خاصی که دارند، طراحی شده‌اند.
 

انتخاب جنس مناسب
 

انتخاب یک مته اشتباه می‌تواند موجب مشکلات ساختاری در یک پروژه، شکستن مته‌ها و حتی آسیب دیدن دریل‌ها شود.

اما انتخاب مته‌ای که از جنس مناسبی ساخته شده باشد، این اطمینان را ایجاد خواهد کرد که سوراخ حفر شده لبه صافی داشته و هیچ یک از تجهیزات مورد استفاده در این فرایند آسیب نبیند.

انتخاب جنس مناسب برای یک پروژه تا حد زیادی به جنس موادی که قرار است سوراخ شوند و همچنین به میزان سختی آن وابسته است.


قیمت دریل برقی خانگی

قیمت دریل شارژی خانگی

(جهت خریدعمده ویژه همکاران و کارخانجات انواع مته
 تماس حاصل فرمایید)

تماس با ما

تلفن : 02166347589 -02166344825

پست الکترونیک:info@vipabzar.com

تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه شهید میرزایی پلاک 30 پاساژ محسن طبقه سوم واحد 60 (امکان خریدحضوری کالاوجودندارد)

  • نماد ساماندهی
  • logo-samandehi
جدیدترین های Vipabzar در نرم افزار موبایل نسخه اندروید 

دانلود نسخه اندروید

دانلود نسخه آیفون

تمامی حقوق محفوظ می باشد